Alla inlägg under januari 2011

Av Leddertramp - 21 januari 2011 23:25

God kväll och God helg och allt det där, tänkte bara lägga upp en text

inget märkvärdigt med den:


Oasen


Du gav upp du kastade in handuken

Du räckte upp händerna

Du förlorade ett spel

Ingen ide att gråta

Du kunde inte reglerna


© Vincent Leddertramp

Av Leddertramp - 17 januari 2011 00:01

Ny dag med nya möjligheter 

inviger den med ett lyriskt mästerverk:


efter midnatt

rör hon i mina väskor

den bleka skygga kvinnan

med dom svarta lungorna


hon sitter still orörlig

och iaktar mig


vad vill hon igen?

jag har inte brutit vårt avtal

bär jag inte versioner av hennes röst

där hon klart säjer


att det finns fel skuggor

och att bara dom rätta skuggorna

får ta hand om den döda kroppen


//Bruno K. Öijer


Av Leddertramp - 8 januari 2011 07:54


Januari, brr!! Nu börjar du kanske förstå vad Jetplan, Bilar och Rovdrift av vår Jord får för följder?

Norra Europa går mot en ny istid mitt i klimat kaoset, precis som det skall vara, Golfströmmen försvagas av de kalla isbergen som  sakta men säkert tynar bort...


  

Bilden visar hur vi slösar med Energiresurser, de ljusa på kartan är världens alla städer som lyser...


"En dag måste någonting hända

när allting slår in

En dag måste vinden vända 

och friheten blir din"

© Vincent Leddertramp












Ovido - Quiz & Flashcards