Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Leddertramp - 24 februari 2011 00:20


Vem har inte drömt om att sälja alla sina ägodelar, bygga sig ett eget hus ute i skogen eller en Bungalow på en öde ö och undvika civilisationen så gott det går?
Vem har inte någon gång funderat på hur det skulle vara att leva i harmoni med naturen? Jag har gjort det.
På ett sätt tilltalas jag av tanken, och på ett sätt skrämmer den mig, att leva endast av min egen bekräftelse och inbillade värde?
Man behöver förstås inte bli en survivalist som lever på svampar och rötter för att man tänker så.
Självförtroende,en frisk och i ordets bästa bemärkelse tänkvärd uppmuntran att tänka själv och ta vara på sin intuition och kreativitet.
På tal om vår värld som vi lever i, har ni tänkt på hur nersmutsad den är av all ytlighet och fördomar?
Att man då vill flytta ut i skogen/öde ön för att undkomma allt detta är förståligt men är det inte bättre att stanna kvar i samhället och försöka förändra det?
Ja, om man fortfarande tror på förändringens möjlighet.
Gör du det?

Vem har inte drömt om att sälja alla sina ägodelar, bygga sig ett eget hus ute i skogen eller en Bungalow på en öde ö och undvika civilisationen så gott det går?

Vem har inte någon gång funderat på hur det skulle vara att leva i harmoni med naturen?

Jag har gjort det.


På ett sätt tilltalas jag av tanken, och på ett sätt skrämmer den mig, att leva endast av min egen bekräftelse och inbillade värde?

Man behöver förstås inte bli en survivalist som lever på svampar och rötter för att man tänker så.

Självförtroende,en frisk och i ordets bästa bemärkelse tänkvärd uppmuntran att tänka själv och ta vara på sin intuition och kreativitet.


På tal om vår värld som vi lever i, har ni tänkt på hur nersmutsad den är av all ytlighet och fördomar?


Att man då vill flytta ut i skogen/öde ön för att undkomma allt detta är förståligt men är det inte bättre att stanna kvar i samhället och försöka förändra det?

Ja, om man fortfarande tror på förändringens möjlighet.


Gör du det?

  


Ovido - Quiz & Flashcards