Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Leddertramp - 14 oktober 2010 23:13

Go natt!

Tänkte försöka fatta mig kort, du vet ett enkelt rakt svar på allt du funderar på.

Vart vill du jag ska börja? Ekonomi? Politik? Filosofi? Retorik? Historia?Musik?Religon? Chicagopojkarna? FED? Sport?


Vad är det du funderar på och vad brinner du för? och varför brinner du?

I all hast kom jag att tänka på ordet varför, ja varför händer det som händer?


Hade en lite diskussion om att vara eller inte vara på ett cafe i min stad, vår stad, din stad, och vi kom fram till samma sak: vi är helt sinnesjuka vi människor

Vi förgör och förstör sen går vi hem och kikar på TV och fördömmer det dom gör.

Vi försöker rädda vår planet med miljöteknik samtidigt som vi bygger nya kärnkraftverk.

Vi försöker lära våra barn att inte ljuga och förklara vad moral är samtidigt som dem ser lemlästade barn på TV och frågar oss varför?


Tänk dig att du drar på semester till Afrika, mot dina drömmar, din "trip of a lifetime" med din livskamrat,bäste vän eller polare.

Ni sitter på flyget och drömmer,planerar och beränkar, det här kommer att bli kul, se livslevande Zebror, Vattenbufflar Lejon ja otroliga djur av alla dess arter.

Sen börjar ni surra om fotoner, elektroner osv. sen landar ni i eran drömvärld fast på riktigt, checkar in på campen, andas och bara mår bra.

Erat första Safari beger sig rakt ut i ingenstans, till den spännande regnskogen, långt ifrån snö och slask och svensk avundsjuka.

Och det första ni ser är en Kolibri som sjunger så vackert, har på sig en röd sjal och lirar trummor högt uppe i ett träd bara just för er.


Chockad!? ja vad tror du Kolibrien är då? 


  


VL





Av Leddertramp - 14 oktober 2010 20:55

Go kväll kära läsare!


Tur att jag inte verkar lida av Tourettes ialla fall!!

Måste bara förklara för dig hur en bra dag blir av:

Man startar med en kopp kaffe, tar en till och en till, skriver ner lite ideer som man har, sen ringer man en vän åker förbi denne, tar en kopp till, surrar lite skit sen försöker man vara en god lyssnare, och sen LYSSNAR man på "God's Gonna Cut You down" livs levande mitt framför dig live i köket.


Dagen är räddad! och jag som trodde jag hade hört alla bra Cash låtar ack så fel jag hade.


Carpe Diem

  

Ps kika in hos ett ont geni:http://ettontgeni.bloggplatsen.se/ en katt som bloggar, intressant :)

Av Leddertramp - 14 oktober 2010 07:49

God morgon!


Ja alla pratar om det svarta guldet (malm) men väldigt få om det vita vi har,snö! får rapporter från övriga Norrbotten att mer är på ingång, snö i mängder.

Har vi nån växthus effet på G? självklart säger jag, kika runt om i världen så förstår du.

Måste få hålla med Al Gore angående denna heta fråga,"bara för att jordens snitt temperatur ökar så kommer det inte bli varmare överallt" tror han syftar på en försvagad golfström som kan ge Sibirien klimat i norra Europa.


Och det värsta med allt klimatsnack är att förståsigpåarna (kan var jag ibland) säger nej!! vi har inga klimat problem, det är naturligt, så här har det alltid varit.

BULLSHIT säger jag,inte för att jag nu levede på Jesus tid men jag tvivlar på att dom körde om kring med V8 motorer, Jetflygplan och utvecklade energi ur URAN.


Och vad är det för problem med det då? tja en del kallar det restprodukter, en del säger utsläpp....du förstår om man gräver djupt i vår jord, så kommer du ner till en liten brinnande kärna, men långt innan den så ligger det en massa olika "råvaror" väl inkapslade i moder jord.


På Jesus tid fanns inte teknik för utvinning av uran och olja för att nämna några, däremot bedrevs lite koppar, guld och silver utvinning i nåt dagbrott, för redan då hade man börjat med små mynt istället för att släpa runt på stora saker när man vill handla något.

Chicagopojkarna som dom kallas vill inte satsa pengar på miljöteknik och att rädda nån utrotningshotad regnskog i Amazonas, profiten är alldeles för låg för att det skall vara intressant.

Nej nanoteknik är framtiden, så mickroskopiska underverk som ingen kan se varken du, jag eller din granne.


Ok åter till rubriken: Det vita guldet, Icehotel mm. kommer att gå för högtryck deras skördetid är här, deras utvinning av guld börjar, hundspann skall dras, skotrar skall köras, hotell skall byggas., arbeten skapas....


Och sen i April, tomt tyst öde...igen! hotellet är borta lika så Engelsmännnen, Japanerna och Guldet, och måste jag välja så föreslår jag nog det, det vita guldet istället för det svarta....

Fotat i Björkliden på väg upp till friheten, till det som gör livet värt att leva här, med hjärtat sittandes brevid i liften.

VL


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards