Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Leddertramp - 28 oktober 2010 07:34

Dag 58:

Såg Mollet på TV4 i morse, helt ok framträdande, kul att Svensk samisk kultur får synas lite i det mediala bruset. Eftersom jag är en textläsare mer än en lyssnare så har jag svårt att ta till mig deras musik.

Kan alldeles för lite Samiska men rent musikaliskt så är dom väldigt bra,

keep on fighting!


Beslöt mig för att börja räkna året från 1 September denna höst, jag vill vara äldre än de flesta i min årgång och efter som jag är ett Skorpionbarn så blir jag ju bland de älsta istället för det yngsta, fiffigt va? eller flummigt va tänker du säkert?

Men jag får göra som jag vill och det är ju det som räknas, för killarna som bestämmer och påverkar våra liv gör precis som de vill, så länge det ger profit, så länge vi slavar på, så länge vi tror att det vi informeras med är rätt så kommer jag oxå göra som jag vill.


  


Ha det bra/ VL




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards