Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Leddertramp - 27 oktober 2010 07:45

Hej på dig, läser du oxå det här? kul :)


Just idag så är jag mitt uppe i ett "kreativt måste":

måste dra in pengar (dvs måste jobba)

måste läsa mina påbörjade böcker (alla är mkt intressanta)

måste ta hand om hemmet (städa, laga mat ,tvätta, kläder, diska) 

måste vara Pappa (10årig son)

måste hälsa på min mor (palt kanske?)

måste träna innebandy (match på Lördag)

måste skriva lite på Tornseglaren (barnberättelse)

måste tänka på allt annat också...


Vill inte ha en massa MÅSTEN! alla måsten får oss medborgare att sluta tänka,

att sluta orka och bara hänga på mainstream i racerfart.


En liten dikt av Vincent:


Tänk om det vore så lätt

Tänk om jag hade så rätt

Tänk om du såg mig så här

Tänk om du skulle läsa det här

Tänk om vi kunde flyga iväg

Tänk om vi satt där uppe i vårt träd

Tänk om vi var fria och utan begär

Tänk om vi kunde glömma bort all misär

Tänk om jag inte behövde skriva det här

Tänk om du inte vara fast i din IKEA värld

Tänk om du inte vore slav i Prylarnas värld

Tänk om....

©

Vincent Leddertramp


  


Ha en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards